Sunday, March 4, 2012

Larangan Terbang ke Eropa yang Menghebohkan (versi Bahasa JAWA)

Artikel ini dibuat tanggal 11 September 2009 menjelaskan kembali serba-serbi Larangan Terbang dari Uni Eropa


Larangan Terbang ke Eropa yang Menghebohkan
Sekalian yo, aku posting sisan penjelasan perkoro Larangan Terbang ke Eropa.

Sakjane iki posting sewaktu aku pamitan budhal lungo bulan Juni kepungkur (dadhi lupakan soal tanggal mergo ceritane wis lewat).

Mudah-mudahan iso nambah pengetahuan seputar Larangan Terbang ke Eropa.

Lebih kurang ceritone ngene,

Tahun-tahun terakhir kan akeh kecelakaan pesawat terbang nang Indonesia akibat deregulasi sing kebablasan, akibat e regulator kurang mampu mengawasi operator penerbangan sipil sing jumlah e mencapai 50 an.

Ketika GA200 kecelakaan nang Jogya 7 Maret 2007, maka "runtuh"lah semua benteng pertahanan dan kepercayaan international sing menyoroti keselamatan penerbangan nang Indonesia.

Pertengahan April 2007, ICAO dan FAA langsung menurunkan standar keselamatan Indonesia ke Kategori 2 yakni sebuah negara yang tak memenuhi seluruh persyaratan ICAO Standard and Recommended Practices (artinya ada batasan khusus kanggo semua maskapai Indonesia untuk beroperasi di Amrik, padahal pancen ora ono sing beroperasi nang Amrik sejak tahun 2002)

Sementara iku, Uni Eropa mulai bertanya-tanya ke Dephub, mengapa Indonesia dimasukkan ke negara Kategori 2 karo ICAO lan FAA (padahal yo wis ngerti). Tapi ora onok jawaban sing positip tekok Dephub. Bahkan onok surat terakhir tekok Uni Eropa sing ngasih ultimatum nek dalam 10 hari gak ono penjelasan, maka UE terpaksa memasukkan Indonesia ke European Commission (EC) Operating Ban (juga gak dijawab)

Sing paling "mblakrak" gak onok secuilpun informasi iku sing mudun nang maskapai (tekok Dephub) padahal maskapai diwenehi kesempatan untuk menyampaikan "defence argument".

Akhirnya, 14 Juli 2007, UE menerbitkan EC Annex A sing dikenal sebagai EC Operating Ban Level 3, utowo nang Indonesia dikenal (diplesetno) dadhi Black List Uni Eropa.

EC Ban Level 3 iku ditujukan nang sebuah negoro sing gak iso memenuhi standar keselamatan ICAO lan European Aviation Safety Agency (EASA). Artinya kabeh maskapai lan pesawat sing terdaftar nang Indonesia dilarang beroperasi nang negoro Uni Eropa (Blanket Ban), termasuk GA meski sejak tahun 2004 gak beroperasi maneh nang Eropa.

Mergo istilah sing dikembangno nang Indonesia dadhi "blacklist" karo politisi lan media maka gegerlah sak Indonesia (padahal ICAO lan FAA yo podho tapi gak digegeri).

Masalah iki trus makin bergeser ke masalah kehormatan bangsa dll sing patriotik padahal perkorone "sepele" yakni Dephub kudhu iso menindak-lanjuti 122 Audit Finding tekok ICAO.

Aku lan juragan2 GA langsung menemui Dubes UE nang Jakarta utk mohon petunjuk meski wis kasep (karena gak dikandani oleh Dephub).

Singkatnya, kami (GA) bertekad membereskan masalah iki dengan hadir nang Kantor Pusat EC Air Safety Committee (ECASC) nang Brussels meski GA gak onok intensi gawe mabur nang Eropa (tapi onok aspek-aspek Financial, Insurance lan Image sing mulai terganggu).

Sejak Agustus 2007, kami rutin hadir dalam rapat-rapat ECASC sing secara rutin tiap 3 bulanan membahas masalah Operating Ban.

Pertama kali hadir, awakku "mbedidhing" kabeh, mules loro weteng, wis gak karuan. Aku melebu nang markas besar EU sing dihadiri 27 perwakilan negoro anggota UE (masing-masing 2 peserta) plus 10 anggota ECASC. Awakku lungguh tengah-tengah koyok pesakitan, kabeh nganggo "headset" gak peduli kenal opo gak, nang kono kabeh ngomong nganggo bahasa dewe-dewe trus aku dikongkon ngrungokno suara translater lewat headset.

Iku kali pertama aku duwe pengalaman rapat resmi badan dunia . . .

Sejak iku, hampir tiap 3 bulan aku budhal nang Brussels nggowo macem-macem dokumen sing kadang-kadang kandhele 3 ordner ukuran tebal 10 cm, plus bahan presentasi.

Njaluk dukungan negoro anggota EU, maskapai-maskapai Eropa, Deplu UE, organisasi Eropa, Konsultan, wis gak karuan tapi durung pernah berhasil mergo sing dadhi akar masalah 122 Audit Finding ICAO durung kelar ditindak-lanjuti Dephub.

Dino Jumat iki, aku lagek siap-siap ngelumpukno macem-macem dokumen ndhik kantor lan persiapan kathe budhal maneh nang Brussels.

Aku yo pingin pamit, njaluk pangestu lan doa restu barek panjenengan kabeh, mergo dino Minggu aku budhal nang Brussels Belgia (bareng-bareng karo delegasi Dephub).

Sidang ECASC dijadualkan Selasa tgl 30 Juni awan waktu Brussels (biasane hasil sidang sak wise disahkan Parlemen UE sekitar rong minggu kemudian)

Iki misi nasional, misi negoro, misi GA, lan misi pribadi sing mudah-mudahan the "last battle" meski perang belum tentu berakhir.

Aku pribadi percoyo, nek gagal iku mesti onok entek e lan onok bates e, dongakno iki dadhi "victory mission" gawe kabeh.

Aku njaluk pandonganmu kabeh mandar misi kali iki sukses ya . . . .

Jakarta 11 September 2009
Suwun,
Novianto Herupratomo

No comments:

Post a Comment