Aku jik rodho bingung arep mulai tekok ndhi iki?
Uji Kesehatan Pilot
Surat Ijin Mengemudi (SIM) utowo License gawe pilot duwe masa berlaku mek 6 bulan!
Onok 2 syarat gawe nguripno License iku, pertama kudhu melkasanakan latihan terbang (Recurrent training) lan lulus uji ketrampilan (Pilot Proficiency Check) nggawe simulator (Full Flight Simulator) masing-masing selama 4 jam plus uji kesehatan (Medixal Examination) Kelas 1 (Class One) setiap 6 bulan!
Uji kesehatan Class One isine:
- laboratorium urine lan darah,
- rontgen thorax (paru-paru) per 12 bulan,
- pemeriksaan gigi (plus perawatan) plus panoramic photo gigi(gawe sing ono perubahan struktur gigi) tapi iki policy internal GA.
- pemeriksaan mata (plus kacamata)
- pemeriksaan pendengaran (audiogram)
- electro cardiac/ cardiogram (?) kanggo fungsi jantung
- uji fisik dll
Dekade terakhir iki, uji kesehatan khusus jantung ditambahkan "treat mill" setiap 6 bulan gawe pilot usia 40 ke atas.
Nek onok sing gak memenuhi syarat, License gak diperpanjang lan "dapur" ora berasap . . . (Hal yang sama berlaku utk uji ketrampilan)
Pilot tanpa License? Is nobody . . . Nyopir sepeda motor utowo Bajaj durung mesti diijinkan (kecuali duwe SIM C)
Dadhi kesehatan lan ketrampilan adalah modal utama gawe pilot memperpanjang profesinya.
Batasan Usia Pilot
Berdasarkan historical data, mergo kesehatan pilot "umumnya" prima maka ICAO mempertimbangkan kok eman yo pilot jik terampil lan sehat kudhu pensiun usia 60 tahun? Trus usia iki diperpanjang menjadi 63 tahun lan belakangan dadhi 65 tahun (mergo teknologi kesehatan semakin apik).
Indonesia baru tahun 2009 mengadopsi batasan 65 tahun (sak durunge 63 tahun)
Pilot usia di atas 60 tahun duwe syarat Medical Examination semakin "ruwet" dan "tinggi".
Nang maskapai ku, meski UU utowo Regulasi mengijinkan pilot sampai usia 65 tahun namun diatas 60 tahun gak oleh dadhi Pilot in Command (Captain) alias hanya boleh sebagai Co-Pilot (internal policy GA)
Historical experienced Pilot Mati Mendadak
Meski sangat jarang tapi nang dunia dirgantara pancen onok bahkan pilot usia 43 sd 54 tahun.
Pirang tahun kepungkur, aku duwe pengalaman nang maskapaiku, onok pilot ujug2 mati pas baru mabur pada ketinggian 15 ribu kaki (padahal sak durunge sehat wal afiat tanpa tanda2 masalah medis)
Pesawat mendarat normal (disetir karo kopilot dewean) trus jenasah Captain usia 52 tahun iki kita otopsi.
Singkatnya ditemukan "pengapuran" utowo "penyumbatan" nang beberapa pembuluh darah sekitar jaringan ke otak (posisi nang tengkuk atas). Dadhi iki yang menyebabkan "sudden death" utowo "silent death".
Indikasine koyo wong arep turu, ngorok kenceng (nyuwun sewu suarane koyok kewan di dibeleh) trus langsung "budhal" menghadap sang Illahi.
Lah rupane "penyumbatan" nang pembuluh darah otak iki mek iso dideteksi ngganggo CT Scan 16 Slices sing tarip e kiro2 IDR 7 jutaan (mungkin luwih nang Indonesia).
Berbicara masalah medis, menurut para dokter, there is no reason melakukan CT Scan (seperti iku) tanpa didahului indikasi medis yang memerlukannya. Artine nek hasil Cardiogram (plus Treatmill) apik kabeh, gak onok gunane CT Scan iku mau.
Nek argumen ne, aku pingin kabeh pilot di CT Scan ben ora onok maneh "sudden death", yo gak "make sense" selain iku ongkos e kelarangan.
Apakah penerbangan tetap aman jika salah satu pilot meninggal mendadak dalam penerbangan?
Insyallah, aku jawab YA (tapi berlaku gawe maskapaiku yo . . .)
Pilot mendadak tak mampu bekerja karena sakit utowo mati disebut Incapacitated.
Onok pelatihan khusus tata cara mengoperasikan pesawat ketika salah satu mengalami Incapacitated (termasuk tata cara menangani penumpang ben ora panik)
Pesawat sing ora duwe Nosewheel Steering nang sisi kursi Copilot, kudhu stop nang landasan trus pesawat ditarik nang apron nek Captain ne incapacitated.
Anyway,
Aku nyuwun sewu sak durunge, aku dudhu dokter utowo ahli medis, sepurone nek onok istilah utowo pemahaman sing kurang akurat tentang iki.
Sing aku ngerti awake dewe dudhu Gusti Allah. Ojok maneh mati ambek mabur, wong sampeyan iso mati bablas pas lagek turu kan? Sampeyan juga pernah krungu wong mati pas nonton TV, utowo mati pas mangan.
Rumangsaku, nek wis ngene, iku bagian tekok rahasia Illahi.
Salam hangat dan semoga bermanfaat.
GBU
Jakarta, 20 Juni 2009
Novianto Herupratomo
Powered by Telkomsel BlackBerry®
________________________________________
Hello Bung Novan...
Iki piye... kok sampek Sang Pilot WAFAT
Nalika nyetir KAPAL-e..?
Iki dadi debat sa' iki soal watesan umur sebagai Pilot,
ning prasaku yaa rada' sulit = alias amat relaitp
so'ale kan ana sing isih enom tiba tiba kena STROKE !?
ning ngisor iki sebahagian beritane, plus situs-e sing ngulas
DALLAS - The death of the 60-year-old captain of a Continental Airlines jetliner as he flew 247 passengers across the Atlantic could spark a new debate over age limits in the cockpit.
Craig Lenell, the pilot who died Thursday, was believed to have suffered a heart attack. A cardiologist aboard the plane tried to revive him with a defibrillator.
tulung kalau ente nduwe "ulasan..."
seputar hal Continental Airlines iki
silakan dijabarna yaa...
tak enteni Bung...
Suwun
MK
Subhanallah Captain taunya punya blog?
ReplyDeleteAlhamdulillah.....
Tulisan yang tentang kedatangan Pak Habibie ke kantor Garuda mbok ya di tulis juga disini tho Capt. Tulisan itu sudah beredar dimana-mana dan pak Capt sudah kemana-mana. Kayak slogannya arema...he..he...
Selamat ya mas Novan...senang membaca tulisan mas Novan....